Financieel dienstverlener Mollie heeft in 2024 indrukwekkende resultaten geboekt. In een uitdagend jaar voor de fintechsector zag het bedrijf zijn brutowinst met 30% stijgen tot 115 miljoen euro. De omzet groeide met 28% naar 214 miljoen euro. Volgens Mollie is deze groei te danken aan een scherpe productfocus en aanhoudende internationale expansie. Opvallend is dat de operationele kosten daarbij stabiel bleven. Voor het eerst sinds 2018 realiseerde Mollie een positieve EBITDA.
Productinnovatie en internationale groei als motor
De groei werd mede gedreven door de lancering van nieuwe producten zoals Mollie Invoicing en Mollie Connect, waarmee het bedrijf inspeelt op de behoeften van platformen en fintechs. Mollie Connect bleek bijzonder succesvol: verkopers die dit gebruikten groeiden gemiddeld 60% sneller. Internationaal zette Mollie voet aan de grond in Italië en plant verdere uitbreiding naar onder andere Zweden, Polen en Portugal in 2025.
CEO Koen Köppen benadrukt dat klantwaarde centraal staat: “Van grote merken tot lokale ondernemers, we ontwikkelen onze producten met hun behoeften als uitgangspunt. Onze investeringen in onder meer Mollie Capital, extra betaalmethoden en omnichannel-oplossingen werpen nu hun vruchten af.”
Met een sterk begin van 2025 en verdere uitbreiding in het vooruitzicht, lijkt Mollie klaar voor een volgend groeistadium.